Lydiavanaken.reismee.nl

Update van afgelopen maanden.

Hallo iedereen,

Eindelijk eindelijk eindelijk, heb ik weer tijd om een blog te schrijven. De afgelopen weken/maanden heb ik het erg druk gehad..

Ten eerste natuurlijk mijn schoolweken. Het klinkt heel raar maar school is helemaal niet zo erg hier (op het leren na). Het is leuk om iedereen weer te zien en nieuwe mensen te leren kennen. De cijfers gaan over het algemeen erg goed, heb wel erg moeite met motivatie om te gaan leren, maar dat komt allemaal wel weer goed. De eerste paar weken was er elke vrijdag de American football wedstrijden vanuit school. Het was erg leuk om mee te maken... het is precies zo als in films met de cheerleaders,football players en muziek..

O M G en nu mijn HOMECOMING verhaal!!! Ik weet trouwens nog steeds niet precies wat homecoming nou is. Mijn vriendinnen hadden mij uitgelegd dat het een school dans is, om iedereen weer welkom te heten voor het nieuwe schooljaar! Otherwise, het was echt heel erg leuk! De hele week voor de homecoming dance (maandag tot vrijdag) was er sprit week. Spriitweek houdt in dat elke dag ( alleen de week voor homecoming dance) er een thema is en iedereen verkleed moet gaan als dat thema.

Maandag - moviestar day

Dinsdag - old people day

Woensdag - ' i woke up like this' day

Donderdag - zombie day

Vrijdag (geen school) - black and gold day (kleuren van school)

VRIJDAG HOMEOCMING DANCE: Ik had samen met vriendinnen afgesproken at Courtney's huis (vriendin). Samen uren lang opgetut en foto's buiten gemaakt met een proffesionale fotograaf. Na de foto's hadden we nog met wat andere afgesproken bij een restaurant waar we chinees hebben gegeten (homecoming traditie hier). After dinner it was time to DANCE. Iedereen had mij al gewaarschuwd dat ze hier anders dansen dan in Nederland. AND YES THEY DO. Iedereen zat te 'grinden' on eachother en te 'twerken' het was erg schokkend voor iemand (ik) die dit absoluut niet gewend is. Maar al met al het was een gezellig,grappige en AMAZING night. Toen het afgelopen was waren we naar cournteys huis gegaan en hebben we met ze alle daar geslapen..

Oja, het weekend van homecoming heb ik bij een vriendin geslapen (5dagen). Mijn hostouders hadden gepland om naar chigago te gaan, en ik zou eigenlijk mee gaan... Maar ik had toch besloten dat ik liever niet mijn eerste homecoming wiltde missen dus ik bleef 5 dagen bij mijn vriendin (gretchen) slapen. Het was een erg gezelig weekend!

NEW SUBJECT: HALLOWEEN. Halloween was echt geweldig... Ik vind het echt jammer dat ze het hier in Nederland niet vieren want OMG het is geweldig. Om 6 uur savonds begon de duurbel elke minut te rinkelen, want er stonden kids voor de deur die snoep wouden. TRICK OR TREAT hoor je dan, het was heel schattig. Rond een uur of 8 ben ik naar cournety's gegaan en zijn we samen met een groep vrienidnnen naar een halloween feest geweest. Het was erg gezellig.

Fieldtrips:

Jaja, fieldtrips zijn zo anders hier dan in Nederland. Mijn eerste fieldtrip was naar een toneelstuk met mijn Engelse klas. Het toneelstuk heette ' wait unitil dark' en het was erg indrukwekkend, met allemaal special effects. Afterwards zijn we naar rivermarket gegaan (een straat downtown met allemaal cafetjes en restaurantjes), en hebben we lekker met ze alle wat gegeten..

Mijn tweede fieldtrip was met de Germanclub.. ja i know zelfs de clubs hebben fieldtrips. Samen met de groep zijn we naar de University van Little rock geweest voor een tentoonstelling van allemaal verschillende landen. Rond een uur of 1 zijn we naar een duits restaurantje gegaan en hebben wesnitzel gegeten.

Vrienden en vriendinnen:

Ik heb zoveel nieuwe vriendinnen en vriendinnen gemaakt. Het gaat hier echt makkelijk iedereen is heel open en lief.. Ik had bijvorbeeld samen met een vriendin een 'friendsgiving' georganiseerd. We hadden 15 mensen uitgenodigd en iedreen had wat te eten meegebracht. Het was een hele gezellige dag!!

Afgelopen week ben ik samen met Gretchen naar mockingjay geweest (nieuwe hunger games film).. we hadden popcorn en cola besteld en SODEJU dat was niet niet normaal groot.. De film itself was niet zo'n succes, het viel erg tegen (de film dan he)maar het was wel erg gezellig.

Thanksgiving:

Ik heb thanksgiving 3 keer gevierd. Dinsdag had ik dus een 'friendsgiving' met vrienden en vriendinnen. Woensdag waren we samen met richard (Hosdad) ,moeder van richard, en Holly (hostmom naar vrienden gegaan. We hebben daar erg lekker gegeten en het was heel gezellig. Donderdag (echte thanksgiving dag) hebben rich,holly en ik samen gekookt en gegeten. Thanksgiving is een hele belangrijke feestdag hier in Amerika!!!

Als je vragen hebt of wilt skypen laat het me zo snel mogelijk weten!Zo.. dit is een kleine update van mijn leven hier.

Wink

Kissies from the USA

Kiss

Reacties

Reacties

Jeanine

Tjee Lydia, wat maak je veel mee.
Leuk! Geniet ervan joh.
Lieve groet
Carel en Jeanine

jetske

Wat leuk om te lezen nichtje, geniet er van daar!

Opa en oma Gaanderen

Nou Lydia We hoeven ons geen zorg te maken hé,
Je hebt het wel naar je zin daar! Heel leuk om weer
iets van je te horen.Veel liefs van ons beiden.xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!