Lydiavanaken.reismee.nl

NY, LITTLE ROCK, CENTRAL HIGH

Hallo iedereen,

Zoals iedereen al wel weet ben ik op dit moment in Amerika voor 10 maanden. Laat ik even bij het begin beginnen. Ik wou al sinds de 1e klas (middelbare) naar Amerika. Het liefste wou ik daar gelijk wonen en een baan zoeken maar dat kon natuurlijk niet zo makkelijk! Ik had altijd het gevoel gehad dat het sowieso niet mogelijk was om voor een hele lange tijd in Amerika te wonen. Afgelopen jaar ben ik samen met mijn vader naar opleidingen gaan kijken, want wat wil ik nou precies doen na mijn middelbare school tijd? We vonden een kraampje bij de HAN dat Travel Active heette. Ik was wel geintresseerd in wat travel Active nou precies was, dus papa en ik hadden de informatie gevonden wat we zochten. YES ER BESTAAT DUS EEN KANS OM EEN JAAR NAAR AMERIKA TE GAAN ALS EXCHANGE STUDENT GEWELDIG! Na veel overleg met mijn ouders en school heb ik besloten om me in te schrijven voor high school jaar travel active. Naar veel bijeenkomsten wachten wachten wachten had ik eindelijk mijn gastgezin in Little rock in Arkansas!


NY:

6 September vertrok ik samen met andere studenten naar New York City! Toen we na 7 uur vliegen eindelijk in New York aankwamen heb ik een van de leukste 3 dagen ooit gehad met mijn gezellige studenten. We zijn oa naar Time Square, Central Parc, 9/11 memorial, coney Island en 50th avenue geweest (SHOPPEN).

Little rock:

Na de super dagen met mijn leuke groep, vertrok iedereen 9 september naar zijn of haar gastgezin. Ik vloog helemaal in me eentje eerst naar Chicago en daarna door naar Little rock. Ik heb zelf erge vliegangst dus het was een hele opgave but I MADE IT!
Aangekomen op het vliegveld stonden mijn gastouders te wachten, we reden naar huis en gelijk die avond hadden we al een feestje bij iemand thuis. Ik was erg moe dus we bleven niet lang maar het was leuk om nieuwe mensen te leren kennen die in de buurt wonen.

Nu na anderhalve week in Little rock heb ik het erg naar me zin. Afgelopen maandag begon mijn High school hier. Ik ga naar Central High school Little Rock. De school heeft een hele geschiedenis en dat zie je ook in de school zelf terug. In het begin was het nogal moeilijk om te communiceren met mensen (engels spreken) maar langzaamerhand gaat het veel beter. Ik zit in het Senior jaar (laatste jaar) en bijna iedereen kent me al, omdat ik het EUROPESE MEISJE BEN MET EEN MOOIE ACCENT?!?!!?!?! Ik loop bijvoorbeeld door school komen er leerlingen naar me toe en zeggen heey lydia! Ik zeg dan hee terug en denk dan bij mezelf WIE THE *** WAS DAT? en hoor je ook nog in de achtergrond die gene zeggen tegen zijn of haar vrienden SHE IS FROM THE NETHERLANDS!!!!! haha.

Ik heb ook al een paar vriendinnen op school! De eerste pauze dat ik met hen zat kreeg ik zo veel vragen naar me hoofd gegooid zoals:

1. Fietsen jullie naar school?

2. Eten jullie ook zo ongezond?

3. Hoeveel pauze's hebben jullie? (WANT OP DE HIGH SCHOOL HEBBEN ZE ER MAAR 1 EN JE BENT ELKE DAG 3:45 UIT

Surprised
)

4. Hebben jullie dresscodes?

5. Zijn jongens knap in Nederlands?

NOEM MAAR OP!

Zo dit is een 'kleine' samenvatting van mijn leven op dit moment. Ik heb het dus kortom heel gezellig en kan niet wachten hoe de rest van het jaar hier word!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Kiss

Reacties

Reacties

j.bierens@fo.nl

Hoi Lydia,
Leuk om je verhaal te lezen. We blijven je volgen. Veel plezier en succes in the states!
Groetjes
Jeanine en Carel

ruikenjansen@hetnet.nl

Hallo Lydia.
Wat fijn dat we nu .je belevenissen kunnen volgen.
Geniet maar van alles en succes thuis en op school
Liefs Opa en Oma.xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!